måndag 22 mars 2010

Jag vill så mycket och ingenting!


What shall we do with the drunken sailor... what shall we do with the drunken sailor? Early in the morning.....
05.15 är våran tid att vakna enligt lillae. Fördelen är att vi kommer i tid till förskolan, vi kommer i tid till öppna förskolan (läs. Kommer först) och vi har så långa dagar.....
Långa nätter sjunger Melissa Horn och jag drömmer om sömn... som alla småbarnsmammor så är jag stundtals gråtfärdig och vet inte om det beror på trötthet eller över alla känslor det innebär att ha en fantastisk liten bebis... som inte är så lite längre. Så nej trötta onykterhetskänslan beror antagligen på att jag inte har fått sova ordentligt på snart 9 månader. WIIIEE! Jag röstar för preventivmedel ca 10 år framåt... det dröjer innan/om vi skulle komma på iden att skaffa fler...... Jag ska bli miljonär först!

Saker att göra inom 2år:
1 Körkort
2 ny bil
3 nytt boende
4Långresa

Saker att göra inom 5 år
1 utbildning

saker att göra inom 10 år
1 ................

Det är där det brister, jag vet inte vad jag vill göra då alltså 2020 när barnen är 15, 13 och 11.
Tänk om man stannar av och slutar utvecklas och drömma?
Tänk om jag fastnar i stereotypens normer och lagar.
Tänk om jag bara blev ett mammamonster. Det var det. Slut på framtidstro och drömmar. Det här var ditt liv.
Suck vem vill inte få drömma om mer?
Jag hoppas fortfarande att jag ska en dag inse att jag är nästa världsomseglare eller bestigare av det berg som inte har upptäckts än. Lite äventyrare är vi väl alla?
Leva ett par år med Beduinnerna eller något vandringsfolk, få lite mer livsvisdom en man kan läsa sig till i skolböckerna. Men vad skriver man då i ett CV? Upptäckt nästa berg men det fanns inte....
Levde i öknen. Varför då?
För mig är det solklart, för ni andra inte har gjort det, för att jag vill vara unik.För att jag fortfarande vill något mer.
Kan du förstå det farbror Melker?
Och kan du förstå ett ord av min rapparkalja så är du ute och cyklar precis som jag ;)

1 kommentar: