söndag 28 mars 2010

Formel 1

Lugnet har lagt sig i familjen annorlunda, bilar på tvn.
Nu sitter gubben klistrad, flickorna har flytt in i sitt rum,
lillae ligger i pappas knä och dricker välling.
Jag är glad att jag inte lever med en sport nörd,
Formel 1 säsongen är inte så lång, han skriker inte "mål" eller "domarjävel" vartredjeminut...
Han sitter snarare som en sport kommentator och pratar om allt som händer på tvn.
Jag nickar och hummar och jaha ojdå! Gjorde ferrari bilen det? ojoj! Ja men det var väl bra!

Jag är super engagerad, med ryggen emot och blicken fäst på datorn.
Så tänk er om det vore såhär varje helg! Året runt varje dag om man har riktig otur.

Nej tack, men nu vet jag hur alla andra hinner gå på ikea, shoppa etc. utan sina gubbar, det är sport på tvn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar